Od wielu lat prowadzimy zajęcia terapii pedagogicznej na terenie poradni psychologiczno – pedagogicznej
zajmując się uczniami starszych klas szkoły podstawowej, którzy przejawiają specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu.
Aktualnie na rynku pedagogicznym można dostać bardzo wiele pomysłowych i starannie wykonanych materiałów czy pomocy do zajęć terapeutycznych.
Przeważnie są to jednak typowe ćwiczenia ortograficzne i rzadko uwzględniają różnorodne uroczystości
towarzyszące pracy z dzieckiem w ciągu roku szkolnego.
Stąd wychodząc naprzeciw oczekiwaniom uczniów i w celu urozmaicenia prowadzonych przez nas zajęć
często same przygotowujemy rozmaite ćwiczenia okolicznościowe.
Dzieciom sprawia dużo satysfakcji myśl, że zostały one przygotowane specjalnie dla nich. Motywuje ich to do lepszej pracy i dokładności działania.
Wiele z dodatkowych wariantów wykorzystania opracowanych przez nas pomocy podsunęły nam właśnie one.
Teksty do ćwiczeń zostały zaczerpnięte z różnorodnych okolicznościowych książeczek dla dzieci.
Małgorzata Borawska i Wiesława Włodarczyk - Szady