Od wielu lat prowadzimy zajęcia terapii pedagogicznej na terenie poradni psychologiczno – pedagogicznej

zajmując się uczniami starszych klas szkoły podstawowej, którzy przejawiają specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu.

Aktualnie na rynku pedagogicznym można dostać bardzo wiele pomysłowych i starannie wykonanych materiałów czy pomocy do zajęć terapeutycznych.

Przeważnie są to jednak typowe ćwiczenia ortograficzne i rzadko uwzględniają różnorodne uroczystości

towarzyszące pracy z dzieckiem w ciągu roku szkolnego.

Stąd wychodząc naprzeciw oczekiwaniom uczniów i w celu urozmaicenia prowadzonych przez nas zajęć

często same przygotowujemy rozmaite ćwiczenia okolicznościowe.

Dzieciom sprawia dużo satysfakcji myśl, że zostały one przygotowane specjalnie dla nich. Motywuje ich to do lepszej pracy i dokładności działania.

Wiele z dodatkowych wariantów wykorzystania opracowanych przez nas pomocy podsunęły nam właśnie one.

Teksty do ćwiczeń zostały zaczerpnięte z różnorodnych okolicznościowych książeczek dla dzieci.

                                                          

Małgorzata Borawska i Wiesława Włodarczyk - Szady